Boek


Een jaar schrijven, schrappen, weggooien, laten liggen, meedoen aan NaNoWriMo, opnieuw beginnen en nog meer schrappen en schaven, hangt plotseling in één oogopslag aan de wand.
Tijdens een zeer intensieve schrijfweek in Buitenkunst, afgelopen week, heb ik met dank aan Jannemieke Caspers en mijn medecursisten, het werk van een jaar onder de loep genomen.
Ik heb veel inzichten in mijn eigen schrijfstijl gekregen, denkkaders zijn op de schop gegooid, ik heb een prachtige feed-backsessie van 2 uur ondergaan (volgens de DasArts methode), veel schrijftips gekregen en mogen genieten van de mooie verhalen van mijn medeschrijvers.




Het is ontzettend fijn om hulp te krijgen bij zo'n groot en persoonlijk werk. Het afgelopen jaar heb ik het werk vaak aan de kant gegooid, omdat ik niet meer wist hoe ik ermee verder moest. Ik bleef in dezelfde rondjes draaien, had geen nieuwe ingevingen meer, liep vast en wist niet hoe ik daaruit moest komen.

Met alle tips en feed-back van afgelopen week ben ik voorlopig nog wel even bezig. Daarna wil ik Jannemieke inzetten als schrijfcoach. Want soms is het zo ontzettend fijn als er iemand meekijkt met een frisse blik!

Ik hoop het project dit jaar af te kunnen ronden en zal jullie vanaf nu op de hoogte houden van het proces via dit blog. Dat geeft mij ook de stok achter de deur om nu echt te blijven schrijven!








© Jessica Leffers 2015
Niets van deze blog mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand en/of openbaar gemaakt in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door fotokopieën, opnamen of op enige andere manier zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de schrijver.




Reacties

Populaire posts van deze blog

De dood van een jager

Als de herfst

Waarom spiritualiteit bij mij niet werkt. Deel 134: Aartsengelen