Slowing down



Ontspan, wees kalm
Je hoeft niet te haasten
Je bent al thuis.


----

Tijdens het schrijfcafé begonnen we met 'leegschrijven'; 10 minuten je pen op papier houden en maar blijven schrijven. En als er niets meer komt, dan de laatste zin herhalen of 'ik weet niets meer' schrijven, net zolang tot er weer wat nieuws komt. Een vervolgoefening was om uit dat stuk tekst een aantal mooie woorden te filteren en daar een nieuw stukje van te maken. Bij mij kwam bovenstaand tekstje daar uit. Niet heel bijzonder; het komt uit de Osho Zen Tarot dus eigenlijk niet eens zelf bedacht. Maar wel bijzonder omdat ik me dat pas later realiseerde.



© Jessica Leffers 2015
Niets van deze blog mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand en/of openbaar gemaakt in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door fotokopieën, opnamen of op enige andere manier zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de schrijver.


Reacties

Populaire posts van deze blog

De dood van een jager

Als de herfst

Waarom spiritualiteit bij mij niet werkt. Deel 134: Aartsengelen