Lege dromen



Hoeveel kinderen
bouwen dromen
die achteraf
gevangenissen blijken te zijn?

Hard werkend,
hun best doend,
vertrouwend
op juf of papa,
zien ze niet
het lege omhulsel.

De leegte van:
‘Zo moet het’
‘Zo hoort het’

Soms is er één
die weet
of voelt
van die leegte.
En toch blijft werken,
zijn best doend,
vertrouwend
op meester of mama.

Omdat hij niets anders kent
dan 
voorwaardelijke liefde.


----

De afbeelding is van de Canadese kunstenaar Robert Gonsalves.
Meer van zijn schilderijen zijn hier te vinden.
De schilderijen heb ik gebruikt tijdens één van de schrijfcafés ter inspiratie. 
Bovenstaande tekst is uit mijn brein ontsproten naar aanleiding van het geplaatste schilderij. Dit wil niet zeggen dat de kunstenaar dit ook met zijn schilderij heeft bedoeld! Het is puur mijn associatie en zegt daarom alles over mij en niets over de kunstenaar. 

© Jessica Leffers 2015
Niets van deze blog mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand en/of openbaar gemaakt in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door fotokopieën, opnamen of op enige andere manier zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de schrijver.



Reacties

Populaire posts van deze blog

De dood van een jager

Als de herfst

Waarom spiritualiteit bij mij niet werkt. Deel 134: Aartsengelen